سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 37
کل بازدید : 314713
کل یادداشتها ها : 81
خبر مایه

موسیقی



عوامل نگرانى و پریشانى:
1- آینده تاریک و مبهم - احتمال از بین رفتن نعمت ها، بیمارى و درماندگى، و احتیاج - مى باشد.
راهکار: ایمان به خداوند متعال ، خدایى که همواره کفالت بندگان را بر عهده دارد. مى‏تواند این گونه نگرانیها را از میان برده و به او آرامش دهد که تو در برابر حوادث آینده درمانده نیستى، خدایى دارى توانا و قادر و مهربان.
2- گذشته تاریک زندگى ، نگرانى از گناهانى که انجام داده، کوتاهی و لغزشها یی داشته.
 راهکار: توجه به اینکه خداوند، مهربان وتوبه پذیر است،به او آرامش می دهد و عذر تقصیر به پیشگاهش برده و از گذشته تاریک عذر خواهى می کند.
3- احساس پوچى زندگى و بى‏هدف بودن آن.
راهکار: ایمان داشتن به خدا، که در این صورت مسیر تکاملى زندگى را به عنوان یک هدف بزرگ می  پذیرد.و از زندگى احساس پوچى نمى‏کند، و همچون افراد بى‏هدف ، سرگردان و مضطرب نیست.
4- براى رسیدن به یک هدف زحمت زیادى می کشد،اما کسى از زحما ت او قدردانى و تشکرنمی کند.
راهکار: توجه به اینکه کسى – خداوند - از تمام تلاشها و کوشش هایش آگاه است، و به همه آنها ارج مى‏نهد و براى همه پاداش مى‏دهد.
5- سوء ظن‏ها و خیالات پوچ.
راهکار: ایمان به خدا و لطف بى‏پایانش وتوجه به  دستور خدا برحسن ظن، که وظیفه هر فرد با ایمانى را مشخص کرده و این حالت رنج ‏آور را از بین مى‏برد و اطمینان جاى آن را مى‏گیرد.
6- دنیا پرستى و دل باختگى در برابر زرق و برق زندگى مادى و عدم دستیابى به خواسته های  مادی
راهکار: ایمان به خدا و توجه به آزادگى مؤمن و عدم اسارت در چنگاال زرق و برق زندگى ، واینکه دنیا به کسی وفا نکرده .
7- ترس و وحشت از مرگ است که همیشه روح انسانها را آزار مى دهد.
راهکار: فرد در سایه ایمان به خدا مرگ را دریچه‏اى به یک زندگى وسیعتر و والاتر می داند ، و گذشتن از گذرگاه مرگ را همچون عبور از دالان زندان و رسیدن به یک فضاى آزاد دانسته و مرگ  دوست داشتنى و خواستنى خواهد شد.
       همه این عوامل در برابر ایما ن به خدا ذوب و بى‏رنگ و نابود مى‏گردد وخداونددر قرآن با یک جمله کوتاه و پر مغز، مطمئن‏ترین و نزدیکترین راه را نشا ن داده و مى‏گوید:" بدانید که یاد خدا آرامبخش دلها است" (أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ) ؛وهر دلی که در آن آرامش قرار گیرد دیگر جای اضطراب و پریشانی نیست.                                                                                           منبع،تفسیرنمونه ج10

ا


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ